Maaskade 38, 5911 EX Venlo
info@wooninfocenter.nl
+31 (0) 77 321 21 00
Huurbetalingen
Voor de woning die u via Wooninfocenter Perfekt huurt, moet u iedere maand huur betalen. De huur moet u altijd vooraf betalen. Dit betekent dat de huur voor, of op de eerste van iedere maand door de verhuurder (eigenaar) of Wooninfocenter Perfekt (beheerder) moet zijn ontvangen. Voor bijvoorbeeld de huurbetaling van de maand mei, dient u de huur te betalen vóór of uiterlijk op 1 mei.
U ontvangt voor de huurbetaling geen maandelijkse acceptgiro. U moet zelf voor de betaling zorgdragen.
Automatische incasso
Uw huur betalen via een automatische incasso is wel zo gemakkelijk. Op deze manier betaalt u altijd uw huur op tijd, u heeft er geen omkijken meer naar. U dient er alleen voor te zorgen dat er voldoende geld op uw rekening staat.
Sommige van onze opdrachtgevers werken met een financieel beheerder die gebruikt maakt van automatische incasso. Zij zullen hiervoor contact met u opnemen.
Wooninfocenter Perfekt maakt geen gebruik van automatische incasso.
Periodieke overschrijving
U kunt de huur ook betalen met een periodieke overschrijving. Dit betekent dat u uw bank opdracht geeft iedere maand de huur aan Wooninfocenter Perfekt over te maken. Een nadeel hiervan is dat u wijzigingen in de hoogte van de huur (de standaard huurverhoging per 01 juli van ieder jaar) zelf in de gaten moet houden en aan uw bank moet doorgeven.
Huurachterstand en Gerechtsdeurwaarder
Als u de huur niet op tijd betaalt, ontvangt u van Wooninfocenter Perfekt een aanmaning, een zogenaamde “WIK-brief” (Wet IncassoKosten). Bij het versturen van deze WIK-brief brengt Wooninfocenter Perfekt u de wettelijk vastgelegde incassokosten in rekening. Reageert u niet op onze aanmaning en betaling van de huurachterstand blijft uit? Dan geeft Wooninfocenter Perfekt de vordering uit handen aan Hafkamp gerechtsdeurwaarders te Venlo. Vanaf dat moment verlopen de contacten tussen huurder en Wooninfocenter Perfekt via Hafkamp gerechtsdeurwaarders. Zij proberen de vordering te innen zonder tussenkomst van de Kantonrechter. Als het niet lukt de betalingsachterstand op deze manier te innen, zal de zaak via Hafkamp gerechtsdeurwaarders aan de Kantonrechter worden voorgelegd. Hierbij is het mogelijk dat tevens ontbinding van de huurovereenkomst wordt gevraagd. Wooninfocenter Perfekt adviseert haar huurders het niet zo ver te laten komen, maar bij betalingsproblemen direct contact met ons op te nemen. De incassokosten, gerechtelijke kosten en rente zijn altijd voor rekening van de huurder. Deze kunnen al snel oplopen tot enkele duizenden euros !
Algemeen
– Huur en servicekosten
– Overlast
Huur opzeggen
– Opzeggen
– Inspectie en oplevering
– Eindafrekening
Reparatie en onderhoud
WOONINFOCENTER PERFEKT